Wednesday, November 7, 2012

Kimchi Drama

Kimchi Drama



Bagi sesetengah orang, perkataan Kimchi Drama merupakan sesuatu yang asing bagi mereka. Ini kerana Kimchi drama merupakan Drama produksi daripada Korea yang memaparkan cerita-cerita samada aksi, romantis, fiksyen atau realiti kehidupan masyarakat korea. 

Drama dari Korea telah mendapat tempat di kalangan masyarakat antarabangsa semenjak bertahun dahulu, dan semakin melonjak namanya setelah kumpulan-kumpulan penyanyi K-POP melebarkan sayap memperkenalkan Korea mampu bersaing dan boleh mengeluarkan produk-produk hiburan berkualiti tinggi yang boleh menghiburkan semua masyarakat diseluruh pelusuk dunia. Kehadiran drama-drama yang mencuit hati dan perasaan seperti Winter Sonata, Autumn in My Heart, My Sassy Girl sehinggalah yang terbaru seperti Faith, Athena dan sebagainya telah membuktikan bahawa Korea mampu menambat hati penonton dan mempunyai pengikutnya yang tersendiri di seluruh pelusuk bumi. 

Ini belum lagi kita perkatakan tentang genre Muzik pop dan rancangan realiti TV mereka yang telah menjadi trend dan kegilaan ramai seperti lagu Gamnang Style dan realiti TV Running Man. 

No comments:

Post a Comment