Tuesday, November 13, 2012

Cite Kartun


Hero Super


Aku pagi tadi terasa nak tengok tv, da lama da rasenya x tengok tv pagi-pagi ni. Aku tercongok la depan tv, memilih siaran tengok kot-kot ada yang menarik. Discovery wild (550) sampai la animal planet (556), tapi da selalu tengok da. Bola? Mana ada bola pagi-pagi ni. So tengok la rancangan kat TV 1, 2, 3..stop..aku terbaca rancangan yang menarik…Superman, next Justice League. Terus aku tukar ke siaran ni. Feveret aku nie..dulu la. :p

Bagi aku, setiap orang tidak kira sebesar mana dia, setua mana dia, masing-masing masih ada jiwa kanak-kanak dalam diri mereka. Yang tidak mengaku tu, sebenarnya masih ada, tapi tenggelam oleh keadaan semasa. Dan semestinya, pada setiap kanak-kanak ada karakter superhero kegemaran masing-masing. Korang mesti ada kan?


Antara karakter superhero fiksyen yang evergreen, yang aku ingat la.. adalah Superman, Batman, Hulk, Spiderman, Iron man, watak-watak dalam X-men dan lain-lain. Bagi yang perempuan pula, ada Wonder woman, supergirl dan yang lain yang aku tak tahu sangat. Barbie bukan superhero ye kanak-kanak perempuan sekalian..haha. 

1 comment:

  1. kartun melayu best gak la sekarang ... cer update tentang ke'awesome'man kartu melayu ...

    ReplyDelete