Monday, November 12, 2012

KAD DISKAUN SISWA


Kad diskaun siswa

Sebenarnya aku pun xtahu apa fungsi sebenar kad diskaun siswa, tak pernah guna pun, yela..kan baru je benda nie. Menurut dari sumber-sumber aku yang boleh aku percaya, Kad ini membantu pelajar mengurangkan kos belanja mereka. Bagi kedai-kedai terpilih, harga boleh diberi potongan diskaun kepada pemilik kad ini. Ha, yang ni aku sokong sangat la, yela dapat juga para pelajar mengurang kos sepanjang pengajian mereka kan.

Kenapa aku kecoh-kecoh pasal kad diskaun siswa ni? Sebab aku baru ambil tadi..haha.



Tapi, yang aku tahu, KFC je..yang lain tak tahu la…mmm. L

Jom try kat tempat main bowling, kira cam aktiviti sukan riadah juga tu. J  

5 comments:

  1. x ada function sgt pown... kfc belian rm20 dan ke bwh jea ley dpt 5% diskaun..utk bowling mmg x ad la...

    ReplyDelete
  2. ceh..mcm xde pape guna je..
    xkn tu je?

    ReplyDelete
  3. ad jea ag tp klw duk kat jengka mmg x ad kdai yg leh guna...

    ReplyDelete
  4. xbnyk kedai kt jengka yg terima kad nie..so, xde function pon kad 2 untk student jengka..dh la kos sara hidup tinggi..nk2 plk yg dok rumah sewa..melampau2 kos hidup untk sebulan..cnth nye, rumah sewa..owner rumah sewa 'ketuk' student giler2..sewa smpi rm150 - rm200 sebulan..2 br sorg..cuba byg klu 1rumah de 14org..perghhhh....'kayap' seyh owner 2..pe cer..dh mcm dok kt KL..dngr cite Bandar Jengka 2 'BANDAR MELAYU'..xkn la org melayu sanggup tindas student dr bangsa sndiri..HUH..!!!
    I think gov should do something about this matter..

    ReplyDelete
    Replies
    1. em..biasa la melayu..nk ambil jalan mudah..
      aku sebenarnye x sokong sangat dengan istilah bandar melayu nie, bukan sebab aku x skong bangsa aku sendiri, tp cam korang sendiri da alami, melayu mudah naik lemak bila dimanjakan..haha..
      cewah, sedap nk kata, aku sendiri pun melayu jgk..huuu..

      Delete