Thursday, December 20, 2012

GAMERS

GAMERS



Aku dulu bila dengar je perkataan gamers nie, aku mesti terbayang macam dalam cerita english, movie-movie mereka yang menggambarkan seseorang yang genius, hebat dalam apa sahaja permainan, cool la overall. Tapi bila aku dah tahu ape tu gamer yang sebenar, kenal dan dah berkawan da pun dengan mereka, tak betul rupanya..haha.
Gamers, yang betulnya adalah kaki games online, yang menghabiskan masa berjam-jam dihadapan lappy atau komputer menjalani kehidupan di alam cyber maya  mereka. Bagi yang bukan kaki games, tidak akan faham kenapa mereka sanggup menghabiskan masa seperti itu. persoalan ini haruslah ditanya kepada mereka sendiri (gamers) kerana mereka yang merasainya.
Adakah mereka sama seperti dalam movie, yang cool dan sebagainya tu? Mungkin, ada yang betul dan ada yang tidak. Tapi kalau fikir logik pun, kalau dah berhabis berjam-jam di hadapan laptop, tidak menjalankan aktiviti lain seperti riadah dan sebagainya, korang rasa apa yang terjadi kepada fiizikal dan kesihatan gamers tu? Gemuk? Tak sihat? ke guane?

No comments:

Post a Comment